Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Jak niemożliwe staje się możliwe

W ramach projektu „Nowoczesna Edukacja w Gminie Pątnów” finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego uczniowie Zespołu Szkół Samorządowych im. Jana Pawła II Wielkiego w Załęczu Małym już drugi rok szkolny korzystają z kompleksowej pomocy ze strony nauczycieli - pasjonatów w różnych dziedzinach, tj.: matematyka, przyroda, porozumiewanie się w języku obcym, pedagogika specjalna, cyfryzacja, arteterapia, terapia pedagogiczna, kreatywność, innowacyjność i praca zespołowa, w formie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych. Została również stworzona baza dydaktyczna w postaci doposażenia pracowni ekologicznej tak, by uczniowie mogli prowadzić badania związane z energią odnawialną i zanieczyszczeniami elektromagnetycznymi w środowisku, w którym żyją, nowoczesnej pracowni informatycznej pozwalającej na rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów, niezbędnych w dalszej edukacji i na rynku pracy. Sale, w których odbywają się zajęcia językowe, matematyczne, wyrównawcze i specjalistyczne, doposażone zostały w tablice interaktywne, sprzęt oraz pomoce dydaktyczne służące terapii i uczeniu się dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Uczniowie uczestniczyli w wyjeździe edukacyjnym do Planetarium w Łodzi, doskonalili kompetencje językowe na obozie letnim w Ośrodku Sportu i Rekreacji w miejscowości Wawrzkowizna koło Bełchatowa.

Spełniły się marzenia uczniów i nauczycieli o nowoczesnej szkole, gdzie uczeń otrzymuje pomoc i ofertę różnorodnych zajęć dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb, uzdolnień czy zainteresowań. Wysoka frekwencja na zajęciach potwierdza celowość tych działań. Efekty, które zauważamy w codziennej pracy szkolnej w postaci postępów edukacyjnych, sprawnościowych i wychowawczych, potwierdzają, że niemożliwe staje się możliwe. Uczniowie o zdiagnozowanych specyficznych trudnościach w uczeniu się, w badaniach zewnętrznych, tj.;   egzamin gimnazjalny czy badanie kompetencji,wypadają bardzo dobrze. Chętnie angażują się w zadania dodatkowe,tj.: formy teatralne, śpiew i taniec, uwielbiają zajęcia plastyczne, zajmując np. III miejsce w powiatowym konkursie plastycznym, III miejsce w wojewódzkim konkursie plastycznym pn.: „Co nas Łączy”, przede wszystkim poprawili oceny przedmiotowe. Obserwujemy wzrost umiejętności informatycznych w postaci udziału uczniów w Międzynarodowym Konkursie „Bóbr” czy olimpiadach informatycznych. Niestraszne jest im programowanie w języku Scratch, publikowanie swoich prac na portalu informatycznym czy remiksowanie prac innych członków społeczności Scratch.