Uczniowie w górach

3 czerwca we wtorek uczniowie klas I – III oraz kilkoro uczniów z klasy IV i V byli na wycieczce w Wiśle i Ustroniu.

"W góry! w góry, miły bracie!

Tam swoboda czeka na Cię."

Perła Beskidów, bo tak nazywana jest Wisła, ugościła nas piękną słoneczną pogodą. Jest to niezwykle ciekawa miejscowość w Beskidzie Śląskim. Już zza okien autokaru podziwialiśmy panoramę gór i piękne widoki tych miast.

Po Wiśle wraz z panem przewodnikiem przemieszczaliśmy się Ciuchcią Wiślaną, która zawoziła nas do zaplanowanych do zwiedzania miejsc. W pierwszej kolejności dotarliśmy do Skoczni narciarskiej im. Adama Małysza, która zlokalizowana jest w Wiśle – Malince.

Następnie udaliśmy się nad Małą Zaporę - wodospad, który nazywany jest Wiślańską Niagarą. W dalszej kolejności Ciuchcia zawiozła nas do Wisły – Czarne, na Zadnie Gronie (650 m.n.p.m), gdzie znajduje się Zamek Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Kolejnym punktem wycieczki był spacer deptakiem na Zaporze Wisła – Czarne, gdzie mogliśmy podziwiać cudowną panoramę Beskidów. Miejsce to stanowi niewątpliwie malowniczy element krajobrazu beskidzkiego i zrobił na nas ogromne wrażenie.

Po krótkim odpoczynku udaliśmy się na pyszny obiad, który czekał na nas w restauracji Domu Wczasowego „Limba”, położonego jest na zboczu góry Partecznik. Aby się tam dostać musieliśmy pieszo pokonać dość strome zbocze.

Po zjedzonym posiłku autokar, którym przyjechaliśmy zawiózł nas do Ustronia, gdzie spędziliśmy miło i ciekawie czas w Leśnym Parku Niespodzianek. Jest to wyjątkowy ogród zoologiczny położony na stoku Równicy, w którym można zobaczyć różne zwierzęta i ptaki występujące w polskich lasach i nie tylko oraz rzadkie gatunki roślin, Są tutaj żubry, daniele, kozy, dziki, świnki wietnamskie, alpaki, żbiki, szopy pracze, jenoty i inne. Jedną z największych atrakcji Parku były pokazy lotów ptaków drapieżnych, takich jak sowy i sokoły. Leśny Park Niespodzianek to prawdziwa oaza spokoju.

Około godziny 17.00 wyruszyliśmy w drogę powrotną

Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.