Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uczniowie

Dyskoteka szkolna w szkole podstawowej

Kategoria: Uczniowie
Opublikowano: środa, 26 październik 2016
Administrator

Dyskoteka odbyła się 13 października 2016r. w godz. od 15:00 – 17:00 dla klas I-III a od 15:00 do 19:00 dla klas IV-VI.

Na dyskotece było dużo śmiechów i zabaw oraz konkursów. Zabawy: rodzinka w zoo, krzesełka, kapelusz, taniec z miotłą i tańce w parach.

W trakcie jednej z zabaw (taniec z miotłą) uczennica klasy VI połamała miotłę.

Chłopcy pokazywali swoje zdolności taneczne i sprawnościowe a dziewczyny podbijały parkiet.

DJ-ami były uczennice z III gimnazjum: Zuzia i Oliwia.

Opracowały: Julka, Natalka i Kinga z klasy 6.

Jak skutecznie zapamiętać informację/wiedzę?

Kategoria: Uczniowie
Opublikowano: wtorek, 19 lipiec 2016
Administrator

1. Jedz dużo warzyw. Prof. Martha Clare Morris przeprowadziła wywiady z tysiącami osób pytając je o najczęściej spożywane pokarmy. Następnie zaprosiła uczestników do testów mierzących zdolności poznawcze. Wyniki wskazują, że jedzenie dużych ilości warzyw spowalnia osłabianie pamięci.

2. Wąchaj rozmaryn. Zapach rozmarynu wzmacnia zdolności zapamiętywania – wykazały badania dr Marka Mossa. 

3. Pij gorącą czekoladę. Dwa kubki gorącej czekolady dziennie pomagają utrzymać mózg w zdrowiu, szczególnie po 70-tce – uważa dr Farzaneh Sorond. Bogata w prawdziwe kakao czekolada poprawia przepływ krwi w naczyniach krwionośnych, usprawnia myślenie i pamięć.

4. Poprawiaj sobie humor. Wszystko, co szybko wprawi cię w dobry nastrój można uznać za sprzymierzeńca pamięci i podejmowania decyzji. – Młodzi ludzie są bardziej twórczy i poznawczo elastyczni, gdy są w dobrym nastroju. Z wiekiem funkcje poznawcze się osłabiają, ale wprowadzanie się w dobry nastrój nadal pomaga je wzmocnić – mówi prof. Ellen Peters.

5. Szukaj skojarzeń. One doskonale wzmacniają pamięć. Zdjęcie na biurku może przypominać, byś zadzwonił do rodziny i dał znać, że się spóźnisz. Papierek na podłodze – że należy wynieść śmieci.

6. Ćwicz po nauce. Pamięć długoterminowa jest wzmacniana ćwiczeniami fizycznymi wykonywanymi cztery godziny po nauce. Ćwiczenia bez przerwy nie dają takiego efektu. Skany mózgów wykazały, że wspomnienia utrwalone ćwiczeniami po kilkugodzinnej przerwie mają wyraźniejszą reprezentację w hipokampie – donosi Eelco V. van Dongen. 

7. Rób 40-sekundowe powtórki. Świeże wspomnienia, nowe zapamiętane informacje szybko nam umykają chyba, że dotrwają do etapu konsolidacji – tłumaczy dr Chris Bird. W swoich badaniach wykazał on, że wystarczy powtarzać przez 40 sekund daną informację, by zapamiętać ją nawet na dwa tygodnie. Na przykład jeśli obejrzałeś jakiś film  i zależy ci, by zapamiętać jego tytuł, powtarzaj go przez 40 sekund. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że po czasie będziesz wciąż mógł go przywołać.

 

źródło: http://www.fronda.pl/a/chcesz-miec-dobra-pamiec-oto-sposob,75200.html

Co alkohol robi z Twoim ciałem

Kategoria: Uczniowie
Opublikowano: poniedziałek, 04 kwiecień 2016
Administrator

63 lata temu został zamordowany gen. August Fieldorf Nil

Kategoria: Uczniowie
Opublikowano: środa, 24 luty 2016
Administrator

Zasady życia

Kategoria: Uczniowie
Opublikowano: czwartek, 28 styczeń 2016
Administrator
Online Sudoku by mypuzzle.org